Skip to content

Τι είναι το SEO;

Ανακαλύψτε τι είναι το SEO και πώς μπορεί να ενισχύσει την online παρουσία της επιχείρησής σας. Μάθετε τις βασικές αρχές και τεχνικές.

author image

Logik

View profile

ti einai to seo

Search engine optimization (SEO), γνωστό και ως «βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης» στα ελληνικά, είναι η διαδικασία και οι  ενέργειες που κάνουμε για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα και την κατάταξή της, μέσω της οργανικής αναζήτησης.

Δεδομένου ότι η οργανική αναζήτηση είναι ένα μέσο, μέσα από το οποίο οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν νέο περιεχόμενο στο διαδίκτυο, όσο καλύτερη κατάταξη έχει ένας ιστότοπος στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs) η αλλιώς search engine results pages, τόσο υψηλότερα εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης και με αυτόν τον τρόπο έχει την δυνατότητα να προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό οργανικών επισκέψεων.

Το SEO περιλαμβάνει τεχνικές και πρακτικές που στοχεύουν την προσαρμογή του περιεχομένου σας, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης. Με αυτόν τον τρόπο οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν τις πιο σχετικές ιστοσελίδες στον κάθε χρήστη, με βάση την αναζήτηση που πραγματοποιεί. Συχνές εργασίες που σχετίζονται με το SEO περιλαμβάνουν τη δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου, βελτιστοποίηση του περιεχομένου γύρω από συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, τη σωστή δομή της πληροφορίας, και τη δημιουργία σύνδεσμον (backlinks) προς την σελίδα σας.

Στην ουσία το SEO αφορά τη βελτίωση της θέσης ενός ιστοτόπου στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης κάθε μηχανής αναζήτησης, που στόχο έχει να προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό οργανικών επισκέψεων χωρίς κάποια επιπλέων πληρωμή, όπως η χρήση Google Ads.

Το βασικό πλεονέκτημα της υψηλής κατάταξης για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί είναι η δυνατότητα απόκτησης «δωρεάν» επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, ανάλογα με τον όγκο αναζητήσεων που πραγματοποιούνται για την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Ακολουθούν τα θέματα που θα καλύψουμε σε αυτόν τον πλήρη οδηγό SEO:

  • Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης
  • Πώς λειτουργεί το Search Engine Optimization (SEO)
  • Οργανικά αποτελέσματα και επί πληρωμή
  • Γιατί είναι σημαντικό το SEO;
  • Πελάτες και Λέξεις-κλειδιά
  • Είδη Βελτιστοποίησης SEO

Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης

Κατά τη διάρκεια μιας αναζήτησης ή ενός ερωτήματος στην Google η σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης, γίνεται σάρωση όλων των διαθέσιμων σελίδων, βάση αυτού που αναζητήσατε.

Παρόλο που ο ακριβής τρόπος με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τα αποτελέσματα δεν είναι ευρέως γνωστός, υπάρχουν τέσσερις βασικές φάσεις που ακολουθούνται από την Google.

Crawling: Οι μηχανές αναζήτησης “σαρώνουν” την ιστοσελίδα με την βοήθεια των Googlebot, ακολουθώντας τους συνδέσμους ή sitemaps προκειμένου να συλλέξουν δεδομένα. Σκοπός είναι να καταλάβουν το περιεχόμενο και το πώς είναι δομημένες οι σελίδες σας.

Rendering: Οι μηχανές αναζήτησης μετατρέπουν τον κώδικα μιας σελίδας (HTML, JavaScript, CSS) σε οπτική μορφή, ώστε να καταλαβαίνουν πώς θα εμφανιστούν τα διάφορα στοιχεία (κείμενα, εικόνες, κλπ.) στους χρήστες.

Indexing: Είναι ένα από τα σημαντικότερα και κρίσιμα βήματα καθώς αν ο ιστότοπος σας δεν πληροί τις σωστές απαιτήσεις η Google δεν θα προχωρήσει στην προσθήκη της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι μηχανές αναζήτησης προχωρούν στη λεπτομερή ανάλυση του περιεχομένου, όπως κείμενα, εικόνες κλπ. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός χάρτη με όλες τις λέξεις-κλειδιά και πληροφορίες που βρήκε και την ακριβή θέση τους. Αν η σελίδα σας πλήρη όλα τα κριτήρια η Google θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που βρήκε στον ιστότοπό σας και θα τις πρόσθεση στην βάση τις.

Ranking: Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν κανόνες για να αποφασίσουν πόσο σημαντική και καλή είναι μια σελίδα, ώστε να εμφανιστεί σε όσους κάνουν κάποια αναζήτηση, ελέγχουν αν το περιεχόμενο ανταποκρίνεται στο ερώτημα του χρήστη, η αν η ιστοσελίδα είναι αξιόπιστη, για να καθορίσουν τη θέση της στα αποτελέσματα.

Προκειμένου να βρει ένα σύνολο αποτελεσμάτων σχετικά με την αναζήτηση σας, οι μηχανές αναζήτησης δίνουν έμφαση σε τρείς πολύ σημαντικούς παράγοντες. 

Σχετικότητα

Εάν κάνετε αναζήτηση “δερμάτινα μποτάκια σε κόκκινο χρώμα”, δεν θέλετε να δείτε ιστοσελίδες σχετικές με συνταγές για κέικ (συνήθως).

Η σχετικότητα της αναζήτησης αναφέρεται στην ακρίβεια της σχέσης μεταξύ του ερωτήματος αναζήτησης και του αποτελέσματος που επιδιώκουμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google αναζητά πρώτα για σελίδες που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την λέξη-κλειδί σας, ωστόσο, η Google δεν κατατάσσει απλώς «τις πιο σχετικές σελίδες στην κορυφή».

Σημασία σχετικότητας της αναζήτησης

Σκεφτείτε να ανοίξετε μια ιστοσελίδα και τα αποτελέσματα αναζήτησης να μην έχουν καμία σχέση με αυτό που ψάχνατε. Αυτό δείχνει ότι η ιστοσελίδα είναι ανεπαγγελματική και αναξιόπιστη.

Αξιοπιστία

Είναι ο τρόπος της Google να προσδιορίζει εάν το περιεχόμενο είναι ακριβές και αξιόπιστο, και αναφέρεται στη συνολική επιρροή και τη φήμη μιας ιστοσελίδας. Η Google καθορίζει την εγκυρότητα ενός ιστότοπου βάσει του αριθμού των ανθρώπων που τον επισκέπτονται και των συνδέσμων από άλλες σελίδες.

Γενικά, όσο περισσότερους συνδέσμους έχει μια σελίδα, τόσο υψηλότερη κατάταξη μπορεί να έχει:

Σημασία σχετικότητας της αξιοπιστίας

Κάθε ιστότοπος κερδίζει αξιοπιστία και εξουσία από την ικανότητά του να προσφέρει αξία στους αναγνώστες του. Με αυτόν τον τρόπο, άλλες σελίδες τείνουν να συνδέουν την δική σας σελίδα μέσω συνδέσμων, δίνοντας σας έτσι έναν ψήφο εμπιστοσύνης. Αυτό επιτρέπει στη Google να σας επιβραβεύει με υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Χρησιμότητα

Το περιεχόμενο μπορεί να είναι σχετικό και έγκυρο. Αλλά αν δεν είναι χρήσιμο, η Google δεν θα θέλει να τοποθετήσει αυτό το περιεχόμενο στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι κάνετε αναζήτηση για ‘Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα’. Το πρώτο αποτέλεσμα στο οποίο κάνετε κλικ παρέχεται από τον κορυφαίο ειδικό στον κόσμο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περιέχει πλούσιο ποιοτικό περιεχόμενο, γεγονός που έχει προσελκύσει πολλούς συνδέσμους. Ωστόσο, το περιεχόμενο είναι ακατάστατο και γεμάτο εξειδικευμένους όρους που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν.

Αντίθετα, ένα άλλο αποτέλεσμα γράφτηκε από κάποιον που είναι σχετικά νέος στον χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης και δεν έχει τόσους πολλούς συνδέσμους. Παρόλα αυτά, το περιεχόμενο είναι οργανωμένο και γραμμένο με κατανοητό τρόπο, κάτι που το καθιστά πολύ χρήσιμο για το ευρύ κοινό. Έτσι, αυτή η σελίδα θα καταταχθεί ψηλά στην Google παρά το ότι το δεν έχει τόση εμπιστοσύνη ή εξουσία.

Πώς λειτουργεί το Search Engine Optimization (SEO)

Το SEO βελτιώνει τον ιστότοπό σας για να επιτύχει καλύτερες κατατάξεις σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Bing, η Yahoo. Παρόλο που πολλοί συνδέουν την έννοια της βελτιστοποίησης με τη Google, η οποία είναι και η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης.

Ο τρόπος με τον οποίο καθορίζουν το “καλύτερο” αποτέλεσμα βασίζεται σε έναν αλγόριθμο που λαμβάνει υπόψη την σχετικότητα με το ερώτημα, την ταχύτητα και πολλά άλλα.

Οργανικά αποτελέσματα και επί πληρωμή

Όλα τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης χωρίζονται σε δύο μεγάλες ενότητες, τα οργανικά αποτελέσματα και τα επί πληρωμή.

Οργανικά αποτελέσματα

Τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζονται και κατατάσσονται αυτόματα στις μηχανές αναζήτησης χωρίς να απαιτείται πληρωμή για υψηλότερη θέση της σελίδας. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε απλά να πληρώσετε το Google ή άλλες μηχανές αναζήτησης για να εξασφαλίσετε καλύτερη θέση σε αυτά τα αποτελέσματα.

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν εκατοντάδες διαφορετικούς παράγοντες για να κατατάξουν τα οργανικά αποτελέσματα, βασιζόμενες κυρίως στη σχετικότητα, την αξιοπιστία και την έγκυρη πληροφόρηση των ιστοσελίδων. Αυτά τα αποτελέσματα θεωρούνται γενικά υψηλότερης ποιότητας.

Αργότερα θα δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης.

Αποτελέσματα επί πληρωμή

Τα αποτελέσματα αναζήτησης επί πληρωμή είναι διαφημίσεις όπως τα Google ads που εμφανίζονται πάνω ή κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα, και κατατάσσονται ανάλογα με το ποσό που πληρώθηκε.

Οι επί πληρωμή διαφημίσεις είναι εντελώς ανεξάρτητες από τα οργανικά αποτελέσματα. Οι διαφημιστές κατατάσσονται ανάλογα με το πόσο είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι επιχειρήσεις για κάθε επισκέπτη από ένα συγκεκριμένο σύνολο αποτελεσμάτων αναζήτησης (τους χρήστες που αναζητούν την λέξη-κλειδί).

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Υψηλότερη κατάταξη

Η επισκεψιμότητα αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία του ιστοτόπου και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, καθώς η έλλειψη επισκεπτών σημαίνει έλλειψη πωλήσεων και προσοχής που επιθυμείτε. Μια υψηλότερη κατάταξη βελτιώνει την ορατότητα του ιστοτόπου σας, προσελκύοντας ευρύτερο κοινό και πιθανούς πελάτες. Η βελτιστοποίηση κρίσιμων παραμέτρων όπως λέξεις-κλειδιά, περιεχόμενο και εξωτερικοί σύνδεσμοι μπορεί να προκαλέσει σημαντική αύξηση στην κυκλοφορία τις σελίδας σας, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και τη φήμη του ιστοτόπου σας στο διαδίκτυο.

Στοχευμένη επισκεψιμότητα

Ένας από τους κυριότερους στόχους της Βελτιστοποίησης Μηχανών Αναζήτησης (SEO) είναι η προσέλκυση στοχευμένης επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Η στοχευμένη επισκεψιμότητα αναφέρεται στην προσέλκυση επισκεπτών που είναι πιο πιθανό να ενδιαφερθούν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της βελτιστοποίησης του περιεχομένου του ιστοτόπου, της χρήσης σχετικών λέξεων-κλειδιών και της δημιουργίας ποιοτικών συνδέσμων. Η στοχευμένη επισκεψιμότητα δεν αυξάνει μόνο τον αριθμό των επισκεπτών αλλά και την πιθανότητα μετατροπής σε πελάτες, καθιστώντας τη SEO μια ιδιαίτερα αποδοτική στρατηγική για την ανάπτυξη της διαδικτυακής σας παρουσίας.

Δωρεάν επισκεψιμότητα

Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα να αποκτήσετε δωρεάν επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας. Αντίθετα με τις πληρωμένες καμπάνιες διαφήμισης, η δωρεάν επισκεψιμότητα προκύπτει φυσικά από τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Καταφέρνοντας να εμφανιστείτε υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, αυξάνετε τις πιθανότητες οργανικές επίσκεψης χρηστών που ενδιαφέρονται για αυτά που προσφέρετε, χωρίς επιπλέον κόστος. Αυτό το είδος επισκεψιμότητας είναι πολύτιμο καθώς συμβάλλει στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και σταθερότητα της διαδικτυακής σας παρουσίας.

Πελάτες και Λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά είναι ένας από τους πυλώνες της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης. Θέτει τη βάση για τη βελτιστοποίηση στη σελίδα σας, η οποία μπορεί, με τη σειρά της, να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζετε τη δημιουργία της.

Δεδομένου ότι οι λέξεις-κλειδιά σας πρέπει να είναι εξαιρετικά σχετικές με το περιεχόμενο που προσφέρετε, η κατανόηση του κοινού σας παίζει κρίσιμο ρόλο. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε όχι μόνο τι ψάχνουν οι πελάτες σας, αλλά και τα προβλήματα που προσπαθούν να επιλύσουν. Με αυτή την πληροφορία, μπορείτε να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά που όχι μόνο θα βοηθήσουν τη σελίδα σας να εμφανιστεί στις αναζητήσεις, αλλά θα είναι και το θεμέλιο για τη δημιουργία ενός περιεχομένου που ανταποκρίνεται πραγματικά στις ανάγκες τους.

Η σωστή επιλογή και ενσωμάτωση των λέξεων-κλειδιών μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη του περιεχομένου σας και την ενίσχυση της ορατότητάς του στις μηχανές αναζήτησης. Πέρα από την απλή επιλογή λέξεων που έχουν υψηλή επισκεψιμότητα, η εστίαση στην ποιότητα και τη σχετικότητα με το κοινό σας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία της ιστοσελίδας σας.

Η δημιουργία περιεχομένου βασισμένου σε λέξεις-κλειδιά απαιτεί μια βαθιά κατανόηση των αναγκών του κοινού σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζετε τις προκλήσεις, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις τους. Ένας τρόπος για να αποκτήσετε αυτή τη γνώση είναι μέσω της συνεχούς επικοινωνίας και της ανάλυσης της συμπεριφοράς τους στο διαδίκτυο. Η επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω ερωτηματολογίων ή ακόμη και μέσω αναζητήσεων και συζητήσεων σε κοινωνικά δίκτυα όπως Intagram, και Facebook.

Όσον αφορά την ανάλυση, υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν να παρακολουθήσετε και να αναλύσετε τους χρήστες στον ιστότοπό σας. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να σας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για τις λέξεις-κλειδιά που προτιμούν, το περιεχόμενο που τους αρέσει περισσότερο και τις σελίδες που επισκέπτονται συχνά.

Μόλις τα καταλάβετε την συμπεριφορά τους, μπορείτε να αρχίσετε να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα είναι όχι μόνο ενδιαφέρον και ενημερωτικό, αλλά και στοχευμένο στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει. Η δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου απαιτεί τη δημιουργία άρθρων, που δίνουν λύσεις για τις προκλήσεις και τις ανάγκες του κοινού σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρέχετε λύσεις, να απαντάτε σε ερωτήσεις και να προσφέρετε πληροφορίες που είναι πραγματικά χρήσιμες για τους χρήστες.

Επιπλέον, η διαδικασία της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης δεν περιορίζεται μόνο στην επιλογή και τη χρήση των λέξεων-κλειδιών, αλλά και της δομής της ιστοσελίδας, η βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας και η κατασκευή ενός φιλικού περιβάλλοντος για τον χρήστη είναι εξίσου σημαντικές πτυχές που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Κάθε στοιχείο της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι αποτελεσματικά βελτιστοποιημένο για να διασφαλίζεται ότι το σύνολο του έργου σας συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Είδη Βελτιστοποίησης SEO

Ας εξετάσουμε τους διάφορους τύπους SEO και πώς αυτοί συμβάλλουν στην απόδοση του ιστότοπου.

1. Βελτιστοποίηση Περιεχομένου

Το περιεχόμενο αποτελεί την καρδιά κάθε ιστοσελίδας και η βελτιστοποίησή του είναι κρίσιμη για την προσέλκυση και διατήρηση του ενδιαφέροντος του επισκέπτη. Η δημιουργία πλούσιου, ενημερωτικού και ελκυστικού κειμένου είναι θεμελιώδης για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Δημιουργία περιεχομένου για σελίδες προϊόντων και υπηρεσιών: Η σύνταξη σαφών και περιεκτικών κειμένων που περιγράφουν λεπτομερώς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες είναι ουσιαστική. Η χρήση σχετικών λέξεων-κλειδιών βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα το περιεχόμενο και να το κατατάσσουν υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου: Αναπτύξτε βαθιά και ενδιαφέροντα άρθρα που καλύπτουν διάφορα θέματα σχετικά με τον κλάδο σας. Ενσωματώστε ερευνητικά δεδομένα, ειδικές γνώσεις και χρήσιμες συμβουλές για να καταστήσετε το περιεχόμενο αξιόλογο και πολύτιμο για τους αναγνώστες σας.

Η δημιουργία περιεχομένου που είναι όχι μόνο πληροφοριακό αλλά και ελκυστικό, απαιτεί μια στρατηγική που συνδυάζει την εμπειρία του χρήστη με την οπτική της μηχανής αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι το κείμενο πρέπει να είναι εύκολο στην ανάγνωση και προσβάσιμο, ενώ ταυτόχρονα περιέχει τις απαραίτητες λέξεις-κλειδιά που θα βοηθήσουν στην καλύτερη κατάταξη της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η αποτελεσματικότητα της βελτιστοποίησης περιεχομένου δεν καθορίζεται μόνο από την ποιότητα του κειμένου, αλλά και από την ικανότητα του να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις ερωτήσεις του κοινού. Γι’ αυτό, οι σελίδες πρέπει να παρέχουν απαντήσεις σε ερωτήσεις που τίθενται συχνά, προσφέροντας ταυτόχρονα ενδιαφέρον και περιεχόμενο που ωθεί τον επισκέπτη να προβεί σε ενέργειες, όπως η αγορά ενός προϊόντος ή η υποβολή ενός αιτήματος για πληροφορίες.

2. Βελτιστοποίησης Εντός Σελίδας (On-Page SEO)

Η βελτιστοποίηση εντός σελίδας εστιάζει στην τελειοποίηση κάθε στοιχείου της ιστοσελίδας που μπορεί να επηρεάσει την κατάταξή της στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει την τεχνική διαμόρφωση του κώδικα, τη δομή των URL, την οπτική εμφάνιση των τίτλων και περιγραφής, καθώς και τη βελτιστοποίηση των εικόνων και του περιεχομένου για γρήγορη φόρτωση και εύκολη πλοήγηση.

Τίτλοι και Περιγραφές: Οι τίτλοι σελίδων και οι περιγραφές η αλλιώς (meta-titles & meta-descriptions) πρέπει να περιλαμβάνουν κύριες λέξεις-κλειδιά και να παρέχουν σαφή επισκόπηση του περιεχομένου της σελίδας. Αυτά τα στοιχεία είναι κρίσιμα για την προσέλκυση της προσοχής των χρηστών και των μηχανών αναζήτησης και μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά που κάνουν κλικ για να διαβάσουν το περιεχόμενο μας (CTR).

Δομή URL: Τα URL πρέπει να είναι καθαρά και συνεπή, περιλαμβάνοντας λέξεις-κλειδιά που αντικατοπτρίζουν την ουσία της σελίδας. Τα URL βοηθούν τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας και να διευκολύνουν την εύρεση του περιεχομένου.

Βελτιστοποίηση εικόνων: Οι εικόνες πρέπει να βελτιστοποιούνται ως προς το μέγεθος και τη μορφή, προκειμένου να φορτώνονται γρήγορα και να μην επιβαρύνουν τον χρόνο φόρτωσης της σελίδας. Επιπλέον, η προσθήκη ετικετών ALT στις εικόνες, περιγράφοντας το περιεχόμενό τους και χρησιμοποιώντας σχετικές λέξεις-κλειδιά, ενισχύει και βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τις εικόνες καλύτερα.

3. Τεχνικό SEO

Το τεχνικό SEO είναι ίσως ο πιο περίπλοκος τομέας της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, καθώς αφορά τη βελτιστοποίηση της δομής του ιστότοπου για να διασφαλιστεί ότι οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να καταλάβουν, να ερμηνεύσουν και να βρουν τις σελίδες αποτελεσματικά. Αυτό περιλαμβάνει ότι ο ιστότοπος είναι κατάλληλα δομημένος, η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας είναι καλή, και όλο το περιεχόμενο είναι δομημένο σωστά.

Ανταπόκριση ιστοσελίδας: Η ανταποκρισιμότητα της ιστοσελίδας είναι κρίσιμη, καθώς οι χρήστες πλοηγούνται στο μέσω μιας πληθώρας συσκευών, όπως smartphones, tablets, και desktop υπολογιστές. Ο ιστότοπος πρέπει να φαίνεται και να λειτουργεί άριστα σε όλες τις συσκευές, διασφαλίζοντας έτσι μια ομαλή εμπειρία για όλους τους χρήστες.

Ταχύτητα σελίδας: Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την καλή εμπειρία του χρήστη και την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας. Ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα μειώνουν τα ποσοστά αποχώρησης και βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη.

Δομημένα δεδομένα: Η εφαρμογή δομημένων δεδομένων βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο των σελίδων και να παρουσιάσουν πιο πλούσια αποτελέσματα στους χρήστες. Η σωστή χρήση των schema markup μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ορατότητα και την αλληλεπίδραση του ιστοτόπου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η συνεχής παρακολούθηση και βελτιστοποίηση αυτών των παραγόντων είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση και τη βελτίωση της κατάταξης ενός ιστότοπου.

4. Δημιουργία συνδέσμων

Η δημιουργία συνδέσμων, ή Link Building, είναι μια θεμελιώδης στρατηγική, καθώς οι εξωτερικοί σύνδεσμοι που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας λειτουργούν ως μια μορφή «ψήφου εμπιστοσύνης» από άλλες ιστοσελίδες. Η ποιότητα, η σχετικότητα και η αυθεντικότητα των συνδέσμων που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας μπορεί να επηρεάσει θετικά την κατάταξή της στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Στρατηγικές Link Building: Η δημιουργία συνδέσμων πρέπει να είναι στοχευμένη και οργανωμένη. Ενδεδειγμένες τεχνικές περιλαμβάνουν την ανταλλαγή άρθρων, την καταχώρηση σε ευρετήρια ιστοσελίδων, τη δημιουργία εταιρικών σχέσεων, και τη συμμετοχή σε σχετικά φόρουμ και συζητήσεις. Η προσέλκυση οργανικών συνδέσμων μέσω της δημιουργίας αξιόλογου περιεχομένου είναι επίσης ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας.

Ποιότητα έναντι ποσότητας: Είναι κρίσιμο να επικεντρωθείτε στην ποιότητα των συνδέσμων αντί για την ποσότητα. Σύνδεσμοι από ιστοσελίδες που είναι υψηλά καταταγμένες και σχετικές με τον τομέα σας είναι πολύ πιο πολύτιμοι από πολλούς σύνδεσμους από μη σχετικές ή χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδες.

5. Πρόθεση αναζήτησης

Η κατανόηση της πρόθεσης αναζήτησης, ή Search Intent απαιτεί την ανάλυση των λέξεων-κλειδιών για να κατανοήσετε τι ακριβώς αναζητούν οι χρήστες κατά την είσοδό τους σε μια μηχανή αναζήτησης.

Τύποι πρόθεσης αναζήτησης: Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι πρόθεσης που οι χρήστες έχουν όταν ψάχνουν κάτι στο διαδίκτυο: να μάθουν κάτι (ενημερωτική), να κάνουν κάτι (προληπτική), να αγοράσουν κάτι (συναλλακτική) ή να βρουν μια συγκεκριμένη σελίδα (πλοηγητική). Κάθε τύπος αναζήτησης απαιτεί διαφορετικό είδος περιεχομένου. Αν οργανώσετε το περιεχόμενό σας ανάλογα με την πρόθεση του χρήστη, θα βελτιώσετε τόσο την ορατότητα όσο και την απόδοση της ιστοσελίδας σας.